onsdag 28 januari 2009

Två sidor av samma mynt

"Micke-C" tycks hålla med mig.
Samtidigt finns det tydligen en annan syn på saken än vår syn.
Dels den personen som jag fick det mystiska inlägget av, dels den person som Micke-C hänvisar till som uttalat sig i Slitz.

Micke-C har lämnat en ny kommentar till ditt inlägg "Mystiskt":
RÖTÄGG var det!!! Ett av dem har ju dessutom tydligen lyckats spä på allmänhetens redan så dåliga syn på oss ordningsvakter. Detta genom att låta sig intervjuas i SLITZ som väl ändå måste räknas som "media". Där har han gått ut och sagt att krogvakter, däribland han själv, spöar upp folk SYSTEMATISKT när allmänheten inte ser på. På bakgårdar, i nödutgångar etc.
Dessutom skall , enl honom, FLERTALET vakter använda narkotika såsom kokain & anabola steroider.
Att läsa detta uttalande från en så kallad kollega var rent ut sagt horribelt. Att han ställer upp i en intervju är väl helt i sin mening men att sänka sin egen yrkeskår till en sådan låg nivå genom fabrisera bevisar ju bara hur lite den här personen har innanför sitt pannben... Enligt honom själv så har han jobbat sen åttiotalet och gör det fortfarande.

Pinsamt rent ut sagt!

Har själv arbetat på krogen i tolv år, varav åtta av dessa i "dörren" och jag kan med handen på hjärtat säga att jag ALDRIG upplevt denna sida utav branschen. Att det systematiskt misshandlas och missbrukas... Då har jag dessutom jobbat på ett flertal krogar både i och runt sthlm. Man måste ju vara blind om detta ska kunna pågå runt omkring en utan att man märka något.


Givetvis inser jag att något sådant här kan hända.
Har dock aldrig varit med om det själv och har, som sagt, vant mig vid att arbeta med bättre kollegor än så.
Tror ju att den här typen av händelser var mer vanligt förekommande när dessa "40-åringar" var i 20-årsåldern...
Alltså någon gång på 80-talet.
Nu för tiden? Nja. Ytterst tveksamt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och då ska vi komma ihåg att när den där artikeln syntes i den kolorerade veckopressen första gångerna för omkring två år sedan så framkom det att "källan" inte var OV, och dessutom välkänd som mer eller mindre kronisk mytoman...

Anonym sa...

Skrivkramp?