lördag 13 september 2008

Regel #1

Som ordningsvakt måste man kunna bjuda på sig själv.
Annars har man absolut ingenting att uträtta som ordningsvakt.

En glimt i ögat kommer man oerhört långt med.

Därför måste jag ge er en liten historia.
Apropå bilden till vänster på "brickan", men framför allt bildtexten...

Det var mitt första pass som ordningsvakt.
Jag jobbade i en krogdörr och var stolt som en tupp över min nya, fina, blänkande bricka. Jobbet flöt på, jag pratade med en del stammisar som noterade den nya blänkande metallbiten på bröstet och jag var på gott humör.
Då fick man givetvis kommentaren man inte var så pigg på att höra:
"Du är ny va?"
"Ehhhh? Varför säger du det?"
"Du har satt brickorna fel... Det ska vara tvärtom!"
RIDÅ!
Stoltheten förvandlades snabbt till skam,
men det var bara att bita ihop och ta nya tag.

Inga kommentarer: