måndag 15 december 2008

Dialog

Kul med ett samspel...

Joen har lämnat en ny kommentar till ditt inlägg "Inget hokuspokus":
Att människor kanske beter sig annorlunda vid fullmåne kan jag gå med på. Däremot tror jag att månen i sig är oskyldig. Ville bara hjälpa (full)månen rentvå sitt namn.

Det var ju precis det jag sa. Att människor beter sig annorlunda vid fullmåne.
Jag har aldrig försökt skylla på månen. Det var bara en iakttagelse.
Dessutom är jag, som du var inne på, mer förberedd på att annorlunda saker kan och brukar ske när jag ska jobba i samband med fullmåne.

4 kommentarer:

J sa...

Ett smärre missförstånd med andra ord.

Anonym sa...

Jobbade åxså fullmåne natt..fy tusan... kanske kan vara en inverkan på testostoronhalten då? För visst blir det lite mer "jobb" när månen är full.

Anonym sa...

Med tanke på att månen påverkar sådana små saker som våra hav, + att det är mer att göra vid fullmåne - så är det inte bara gammalt groll.

Fullmånen har en påverkan på oss, tänk bara på alla som har sömnsvårigheter vid fullmåne.

Månen är fin att titta på, men den påverkar oss också...

J sa...

"Månen är fin att titta på, men den påverkar oss också..."

Gör den? Hur vet du det? Att månen påverkar våra hav leder inte till slutsatsen att människor också blir påverkade. Det är att dra det väldigt långt.