söndag 14 december 2008

Svar på kommentar

Först och främst så har alla rätt till sina åsikter...

Anonym har lämnat en ny kommentar till ditt inlägg "Fullmåne 2":
"Hocus Pokus Filiokus".
Fullmånen i sig har ingen inverkan på människans handlande.
/Danneskjöld

För övrigt så är väl månen alltid "hel"?


...men jag tycker mig ha en viss erfarenhetsgrund att luta mig emot efter 10 år i tjänst.
Det kan INTE vara en slump att fullmåne ofta utlöser "annorlunda" reaktioner/beteenden hos folk.
Att saker som händer vid fullmåne inte händer normalt sett.
Eller?

3 kommentarer:

J sa...

Jag motsätter mig inte ditt påstående. Däremot är det närmast otroligt att månen i sig har den inverkan på folk,(http://skepdic.com/fullmoon.html).

Däremot lär dina föreställningar om att månen har en inverkan påverka din bedömning av fullmånekvällar.

Hur som helst, ditt påstående, din bevisbörda.

/anonym - inte längre

J sa...

edit: jag motsätter mig inte din erfarenhet.

Anonym sa...

Tror nog att fullmånen har en viss inverkan på människan.
Säger bara EBB & FLOD...
Människokroppen innehåller ju ca 60% vatten så det är väl inte helt omöjligt att även den påverkas precis som havet.