måndag 15 december 2008

Inget hokuspokus

En sak kanske ska klargöras.
Jag tror inte på en massa new age-flum.

Joen har lämnat en ny kommentar till ditt inlägg "Svar på kommentar":
Jag motsätter mig inte ditt påstående. Däremot är det närmast otroligt att månen i sig har den inverkan på folk,(http://skepdic.com/fullmoon.html).
Däremot lär dina föreställningar om att månen har en inverkan påverka din bedömning av fullmånekvällar.
Hur som helst, ditt påstående, din bevisbörda.

/anonym - inte längre

Mycket möjligt att det händer precis lika mycket konstiga och skruvade grejer alla pass man jobbar men att man bara kopplar det till fullmåne bara för att det är, just det, fullmåne.

Eftersom jag inte tror på new age-trams känner jag mig inte heller tvungen att bevisa något.
Det är ingen ideologi eller en tro jag har. Bara en upplevelse/erfarenhet/rutin.
Det är min upplevelse. Inte fakta.
Men den där dagboken man skulle börjat på när karriären startade hade kommit väl till hands.

1 kommentar:

J sa...

Att människor kanske beter sig annorlunda vid fullmåne kan jag gå med på. Däremot tror jag att månen i sig är oskyldig. Ville bara hjälpa (full)månen rentvå sitt namn.