lördag 22 november 2008

Kyla

Kom på en sak när jag stod ute i kylan igår.
Mina händer och läppar bli alltid riktigt torra när det blir kallt.

Det här hände för två vintrar sedan kanske.
Skulle iväg och jobba. Det var kallt.
– Älskling, har du Lypsyl? Mina läppar är så torra.
Till saken hör att jag normalt sett har rätt fylliga läppar.
Jag fick i alla fall hjälp och läpparna blev insmorda innan jag skulle gå.
Kände dock att det började sticka i dem efter en stund.
Ungefär som när en arm eller ett ben har somnat.
– Vad har du gjort!? Vad var det du satte på mina läppar?
Jo, det var någon ny skönhetsprodukt, läppbalsam á la Britney Spears, som gör att läpparna blir större och fylligare.
Jag började spotta och fräsa. Torkade snabbt av munnen. Men det fortsatte att sticka.
– Jag kommer ju se ut som en ända stor mun...
– Nä då, det gillar tjejerna. Hihi. Det är ingen fara. Det kommer inte att märkas.

Väl på jobbet ställer jag mig i dörren.
Vad händer?
Jo, de första gästerna som kommer är så klart två tjejer.
Den ena utbrister spontant:
– OJ, VILKA FYLLIGA LÄPPAR DU HAR!

Inga kommentarer: