tisdag 21 oktober 2008

Ingen dum idé

En ny kommentar:

hellboy sa...
Sekretessen i all ära.
Visst skall man inte bryta den.
Men man tycker att den borde brytas ifall personen som tycker att han själv blivit illa behandlad och vänder sig till pressen,,att sekretessen upphör.
I vissa fall borde det finnas en talesman som kan bemöta påståenden med det material som finns till hands. Farbror blå är ju arbetsgivare så ordningsvakts gruppen borde då ge svar på tal till pressen. Kanske borde göra en fotbolls "aj aj ,,nuuu måste jag lägga mig ned ,oj va ont det gör" Nästa gång det blir handgemäng,, ringa till pressen och beklaga mig över alla tomtar som gör mitt jobb så jobbigt. Bli ett offer själv och få lite sympati,, kanske tom med en liten medalj av polisen för att jag försökte göra mitt jobb med fara för mitt egna storslagna liv :)

den 21 oktober 2008 16:49

Inte alls en dum idé faktiskt.
Vi vet om spelreglerna. Varför inte börja använda dem?
På exakt samma sätt som våra "offer" använder dem mot oss.

Det är hela min poäng:
vi måste lära oss att media, tyvärr tycker många, numera är en del av vårt yrke.
Särskilt då relationen till den.

Inga kommentarer: