lördag 18 oktober 2008

Märklig upplevelse

Som för så många andra började min säkerhetskarriär i garderoben.
Jag arbetade på ett sådant ställe där dörrpersonalen också skötte garderoben.
Så man gjorde båda sakerna och turades om.
Eftersom jag inte hade något emot att stå där, var duktig och fick bra med dricks blev det många och långa pass med garderobstjänst.
På en krog med stor omsättning kanske jag hängde in och ut 400 jackor per helgkväll.

När man då hade jobbat både fredag och lördag var man slut och hade en rätt monoton rörelse i både kropp och huvud.
I stort sett var man "programmerad".

Det hände då ett par gånger att jag hade en mycket märklig dröm.
Plötsligt flöt verkligheten (att jag sov, naken, i sängen) ihop med kvällens/nattens jobb (hänga in & ut jackor i garderoben, snacka med folk och cirkulera inne på krogen).

Mycket förvirrande, men lite kul så här i efterhand.

Inga kommentarer: