torsdag 2 oktober 2008

Ännu en helt sann anekdot

Detta hände i början av min karriär.
Jag jobbade många och långa paus.
Hade ansvar för garderoben och uppgiften var att se till att så många som möjligt hängde av sig.
Kontentan var att jag hade extremt bra koll på vilka som kom och ungefär när.

På fredagar och lördagar ringlade kön låååååång.
Det här var också ett ställe som gick rätt hårt på kön.
Få fick smita före.

Det är helg och mycket folk i rörelse och i kön.
Klockan är runt en kvart före midnatt och trycket på krogen är hårt.

En äldre välklädd farbror, 45-55 år, nonchalerar den långa kön med runt 100 pers och stiger rakt fram fram till dörren och insläppet.
– Hej! Kan jag hjälpa dig med något?
– Jag tänkte gå in.
– Då får jag tyvärr be dig att ta plats i kön och vänta på din tur.
– Nä, men jag tänkte gå in igen.
– Hur menar du då?
– Jag har redan varit inne här, sade farbrorn bestämt.
– Okej, jag har jobbat sedan 17.00 och känner tyvärr inte alls igen dig.
– Jo, men jag har redan varit inne och nu vill jag gå in igen.
– När var du inne då?
- Igår!

Inga kommentarer: